Pohled experta

Svět je nebezpečným místem k životu ne kvůli lidem, kteří jsou zlí, ale kvůli lidem, kteří s tím nic nedělají: Budoucnost investování je udržitelná.

9 minut

V dnešní turbulentní době se stále častěji ozývá volání po odpovědném přístupu k investování. Minimálně část investorů i samotných firem vyzdvihuje důležitost aktivního jednání a navrhuje, abychom se zamysleli nad tím, jak naše rozhodnutí ovlivňují nejen naše finance, ale i budoucnost planety. Jak udržitelné investování potenciálně přináší ekonomické výhody, ale také hraje klíčovou roli v ochraně životního prostředí a podporuje sociální spravedlnost? Jak můžeme jako investoři přispět k pozitivní změně a co to znamená pro naše investiční strategie v budoucnosti?

Česká národní banka buduje zlatý poklad: Rezervy vzrostou na 100 tun

11 minut

V titulcích o ČNB jako tuzemské centrální banky nelze přehlédnout slova o budování zlatého pokladu. Česká národní banka pod vedením stávající bankovní rady plánuje do konce roku 2028 a konce funkčního období stávajícího guvernéra navýšit držbu zlata na 100 tun. V polovině roku 2024 držela Banka kolem 41 tun zlata, zbývá koupit dalších 59 tun. To odpovídá nákupům kolem 1 tuny měsíčně nebo 3 tun čtvrtletně.

K nákladům investování (nejen) v DIP

4 minuty

S úspěšným rozběhem dlouhodobého investičního produktu (DIP) se nám, slovy klasika, rozmohl takový nešvar. A tím je přílišné zaměření jen na jednu stránku nabízených investičních produktů, a sice jejich poplatky. To vede občas ke zcela deformovaným úvahám o tom, jak kvalitní je to které řešení a co je v investování, potažmo ve finančním poradenství vlastně důležité.

DIP je velmi úspěšný produkt. Důkaz místo slibů.

4 minuty

Dlouhodobý investiční produkt (DIP) je horkou novinkou letošního jara. Ačkoliv nejde o finanční produkt v klasickém slova smyslu, spíše o flexibilní platformu, našel si pevné místo v paletě řešení pro finanční zajištění na důchod. A také poutá pozornost médií, která však často sklouznou k poněkud pokřiveným srovnáním a následně chybným úsudkům, jak „DIP není příliš úspěšný, spotřebitele nezaujal“ a tak podobně. Jak je to doopravdy a co vidím za objednávku v pozadí? Pojďme se podívat.